

Diagnostika a rozvoj informatického myšlení na základních školách v kontextu alternativních metod výuky matematiky
1. vydání 2024
978-80-244-6516-6
Pedagogika
978-80-244-6516-6
Pedagogika
Description
The conception of computational thinking is inconsistent across the world curricula, which is related to the different approaches to implementing its targeted development in schools. The lack of an accepted exact definition has led to a number of problems with the implementation of this way of thinking in the educational process in the Czech environment, and although we are currently moving towards a clearer definition of computational thinking, it is still surrounded by a number of preconceptions. So the question arises, what exactly is computational thinking in the context of primary education in the Czech Republic? How can we diagnose its development and what is the common level of computational thinking in pupils? Finding the answers to these questions is quite crucial for the further development of informatics education in domestic primary schools.
Product Details
99999982 Items
- Author
- Bryndová, Lucie
- Co-author 1
- Klement, Milan
- Co-author 2
- Bártek, Květoslav
- Publisher
- Vydavatelství Univerzity Palackého
- Language
- Czech
- Publication type
- monographs
- Format
- AT
- Dimensions
- 16 x 23 cm
- Reference
- 105500524
Customers who bought this product also bought:
Organizační klima fakult připravujících učitele
1. vydání 2013 978-80-244-3864-1 Pedagogika
Price
0 Kč
Technologie počítačových sítí - IP adresace a ...
2. vydání 2019 978-80-244-5581-5 Informatika
Price
0 Kč
Školní připravenost pohledem speciálního pedagoga
1. vydání 2019 978-80-244-5661-4 Pedagogika
Price
0 Kč
Profesní obraz školního speciálního pedagoga v ...
1. vydání 2020 978-80-244-5862-5 Pedagogika
Price
0 Kč
Počítačové modelování pro technickou praxi – ...
1. vydání 2020 978-80-244-5738-3 Informatika
Price
0 Kč
Katalog podpůrných opatření, dílčí část, pro ...
1. vydání 2015 978-80-244-4690-5 Pedagogika
Price
0 Kč