Publikace je určena vyučujícím češtiny jako cizízo/druhého jazyka, zejména těm, kteří s výukou začínají, nebo si při výuce kladou otázky, na něž hledají odpovědi. Její autorky se snaží nabídnout ucelené a prakticky koncipované poučení, jak k češtině jako cizímu/druhému jazyku přistupovat. Na prvním místě vykládají rozdíl mezi mateřským, cizím a druhým jazykem, který klíčem k tomu, proč je ke každému z nich nutno přistupovat ve výuce odlišně. Přibližují východiska vyučování, jak jsou ukotvena v dokumentech kurikulárního charakteru, a ukazují, jaký je jejich význam pro plánování a realizaci výuky. Zamýšlí se nad praktickými aspekty jazykového vyučování, jako je volba mediačního jazyka, užívání lingvistické terminologie a výběr vhodné metody, především ale konkrétně popisují, jakým způsobem rozvíjet jednotlivé složky komunikační kompetence, tedy např. jak nacvičovat správnou výslovnost, jak rozvíjet slovní zásobu, jak a v jakém pořadí vysvětlovat konkrétní mluvnické jevy nebo jak pracovat se sociolingvistickou a pragmatickou kompetencí. Podobně autorky prezentují poznatky o rozvoji řečových dovedností, tedy jaké jsou jejich specifické cíle a za jakých podmínek a jakými metodami jich lze dosáhnout. Součástí publikace je i zásobník aktivit, které jsou navázány na řadu učebnic Czech it UP A1–C1. Autorky na nich ukazují, jak lze vybrané výukové postupy aplikovat při budování komunikační kompetence a při rozvíjení řečových dovedností. Čtenářům tak nabízejí inspiraci a podklady, které mohou využít ve vlastní výuce.