Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies

Mediální výchova v kontextu infodemie a nových médií

Výběr formátu knihy:
0 Kč

Počet

1. vydání 2024
978-80-244-6450-3
Pedagogika
Popis
Monografie se zaměřuje na problematiku mediální gramotnosti a mediální výchovy. Hlavním cílem teoretické části je předložit argumenty ve prospěch kontinuálního rozvoje mediální gramotnosti v rámci vzdělávání a vymezit způsoby jejího dosavadního posilování v edukační praxi. V tomto smyslu je akcentována především aktuálnost mediální výchovy primárně z hlediska jejího obsahového naplnění, které by mělo reagovat na současné potřeby žáků či vyučujících, které plynou ze společenského kontextu. V empirické rovině bylo hlavním cílem zjistit, do jaké míry jsou žáci 2. stupně ZŠ obeznámeni s vybranými aktuálními problémy mediální výchovy a mediální gramotnosti a jaké je jejich chování v prostředí internetu a sociálních sítí v kontextu vybraných aktuálních problémů. Na základě odborných poznatků uvedených v teoretické části monografie a výsledcích výzkumů prezentovaných v empirické části byly vypracovány možné strategie vedoucí k rozvoji mediální gramotnosti a zkvalitnění výuky mediální výchovy na českých základních školách. Mimo jiné byla prokázána potřeba zdůrazňovat nutnost prevence rizikové virtuální komunikace nejen na straně dívek, ale i chlapců, edukovat žáky o problematice vlivu influencerů na jejich chování, diskutovat s žáky o hranicích svobody projevu na internetu, redefinovat a aktualizovat koncepci očekávaných výstupů průřezového tématu Mediální výchova a další.
99999964 ks
Autor
Gyüre, Klára
Vydavatel
Vydavatelství Univerzity Palackého
Jazyk
čeština
Typ publikace
monografie
Formát
B5
Rozměry
18 x 25 cm
Kód
105500517