Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies

Motorika dítěte v předškolním věku jako nedílná součást školní zralosti a připravenosti

Výběr formátu knihy:
0 Kč

Počet

1. vydání 2023
978-80-244-6221-9
Pedagogika
Popis
Úroveň motoriky dítěte v předškolním věku je významným faktorem v celoživotním procesu učení se pohybovým dovednostem a utváření pozitivního vztahu k pohybové aktivitě. Výzkumy z posledních let naznačují také komplexní vztah mezi úrovní motoriky, kognitivními procesy a penzem osvojených motorických dovedností a potvrzují souvislost s pozdější školní úspěšností dítěte. Schopnost koordinace pohybů, funkčnost vizuomotoriky a také celková úroveň fyzické zdatnosti predikuje školní zralost a školní připravenost dítěte. Tato kniha uvádí dílčí výzkumná šetření zaměřená na deskripci a analýzu vztahu mezi úrovní motorických dovedností předškolního dítěte před zahájením povinné školní docházky, jeho pracovní zralostí, pracovním tempem a úrovní koncentrace pozornosti, které patří mj. mezi významné ukazatele úrovně exekutivních funkcí. Zabývá se úrovní grafomotoriky a vizuomotoriky v kontextu kvality hrubé motoriky a souvislostí kognitivních funkcí a sociální zralosti se školní připraveností. Řešené oblasti jsou v českých zemích prozatím velmi málo prozkoumány. Proto by tato kniha měla napomoci zvýšení zájmu odborné i laické veřejnosti o problematiku rozvoje hrubé a jemné motoriky u předškolních dětí jako jednoho z prostředků rozvoje kognitivních procesů a exekutivních funkcí, které jsou nedílnou součástí školní zralosti a školní připravenosti dítěte.
99999984 ks
Autor
Miklánková, Ludmila
Spoluautor 1
Pugnerová, Michaela
Spoluautor 2
Rechtik, Zdeněk
Vydavatel
Vydavatelství Univerzity Palackého
Jazyk
čeština
Typ publikace
monografie
Formát
A5
Rozměry
15 x 21 cm
Kód
105500506