Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies
Tištěná kniha

Motorické dovednosti v kontextu kognitivních procesů a self-conceptu dítěte

Výběr formátu knihy:
0 Kč

Počet

1. vydání 2021
978-80-244-6036-9
Pedagogika
Popis
Podpora motoriky dítěte má prokazatelně efekty v oblasti kognitivních procesů a exekutivních funkcí. Tato problematika je v daleko větší míře řešena v zahraniční odborné literatuře než v ""českých vodách"". Přitom při hlubším zkoumání daných vztahů by bylo možné cílenými intervencemi do motoriky dítěte podpořit kognitivní funkce a alespoň částečně eliminovat případné handicapy v dané oblasti. Zajímavým tématem je v monografii řešený vztah mezi úrovní motoriky a úrovní sebepojetí dítěte. zvláště pak v aspektech vnímání vlastního těla, intelektu, pocitu štěstí, popularity v kolektivu a anxiozity. Výzkumný tým se zabýval self-conceptem mj. i z toho důvodu, že tento se ukazuje (vedle dalších významných determinant) být aktuálně velmi závažným paradigmatem ve vazbě na školní, posléze i akademickou a životní úspěšnost. Text se částečně zabývá i problematikou úrovně motoriky dětí z intaktní populace a dětí s lehkým mentálním postižením. Výsledky jsou zajímavé a nabízí řadu námětů k hlubšímu zkoumání ze strany odborníků z řad kinantropologů, psychologů a pedagogů.
99999958 ks
Autor
Miklánková, Ludmila
Spoluautor 1
Pugnerová, Michaela
Spoluautor 2
Rechtik, Zdeněk
Vydavatel
Vydavatelství Univerzity Palackého
Jazyk
čeština
Typ publikace
monografie
Kód
105500453